Despre mine

Fotografia mea
Oradea, Bihor, Romania
"Omuletul pt care fiecare gest conteaza." Asa am fost descris de un prieten.

luni, 20 octombrie 2014

Alegeri 2014

    Am auzit si eu aici printre "straini" ca sunt alegeri prezidentiale undeva pe la sfarsitul anului, cine candideaza si de ce, nu prea am eu habar, pentru ca nici nu ma intereseaza prea mult subiectul acesta.
Stiu, vor fi multe voci care vor spune ca datorita ignorantei vor fi alesi, in cazul acesta va fi ales un om "nepotrivit" pentru postul de presedinte (oare se scrie cu litera mare???) si din aceasta cauza lucrurile vor merge din rau in mai rau la noi in tara si bla, bla, lala, bala.... stiti voi.
  Acum sa fim seriosi, care este candidatul potrivit pentru acest post, iar daca va fi ales ce va putea el sa faca din scaunul de presedinte? Din cate stiu eu, Romania are ca forma de guvernamant republica semiprezidentiala, ceea ce il face pe presedinte un fel de arbitru care in afara de a arbitra jocul puterii dintre guvern si parlament, poate doar sa isi ia o punga de seminte, vorba vine. Are si el ceva putere, dar limitata ca nu cumva sa se intample din nou un caz similar Nicolae Ceausescu, facand abstractie de la cazul Traian Basescu - Emil Boc si compania.
  Acum sa fim seriosi si sa punem punctul pe "I", ce poate face un om bun cu o societate si un sistem bolnav pana in "maduva oaselor"? Mai nimic, parerea mea, pentru ca majoritatea sta cu mana intinsa asteptand ceva mana guvernametal-prezidentiala, ca doar din vina lor nu are ce sa mance la gurile noastre. Dam vina intotdeauna pe cel de langa noi, incercam intotdeauna sa corupem sistemul in favoarea noastra, aici ma refer la prostul obicei al omului de rand de a da mita si de a face tot posibilul sa ocoleasca legea. Suntem o societate care promoveaza prostia la cel mai inalt nivel si ne mandrim cu asta, orice act distructiv e catalogat drept ceva drept de urmat si motiv de lauda, iar un act constructiv este un act blamat si pedepsit aspru.
  In concluzie, orice va castiga aceste alegeri va avea in vedere doar propriile interese si a celor care l-au ajutat sa ajunga acolo, cred eu din doua motive principale:
    1) Romanul este un om caruia trebuie sa ii faci de cele mai multe ori bine cu forta.
    2) Prost sa fi sa te chinui 5 ani de zile sa te pui pe locul 2 pentru a incerca sa faci bine unei societati care este de principiul "capra vecinului sa moara inaintea caprei mele".

Poate nu am resusit sa ma fac inteles, dar atat timp cat societatea romana nu se schimba de la cel mai jos nivel la cel mai inalt, la capatul tunelului becul va ramane tot stins.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu